De la cumparaturi folosind Snapchat si ambalaje care iti incarca telefonul pana la Facebook ca platforma de streaming pentru jocuri, obiceiurile consumatorilor s-au schimbat foarte mult odata cu avansul tehnologic.
Pentru a face fata si a pastra in continuare interesul potentialilor clienti, marile branduri din lume s-au adaptat si au inceput sa ofere servicii din ce in ce mai variate adaptate mediului online. Un raport al companiei Trend One releva faptul ca brandurile dezvolta solutii ce ofera consumatorilor posibilitatea de a conecta realitatea la lumea digitala, raspunzand in acelasi timp la nevoile acestora de mobilitate, integrare si conectivitate.
Retelele de socializare joaca acum un rol extrem de important in comunicarea cu potentialii clienti. Magazinul de cosmetice Sephora permite acum clientilor sa cumpere produse folosind Snapchat. Acestia pot face o poza din Snapchat produselor Sephora de care sunt interesati si o pot incarca apoi pe aplicatia ShopStyle. Aplicatia identifica produsele fotografiate si apoi cauta pagina web corespunzatoare acestora de unde clientii pot selecta ultimele detalii pentru a-si finaliza cumparaturile.
Facebook devine o platforma de streaming pentru jocuri
Facebook a facut un parteneriat cu compania producatoare de jocuri Blizzard pentru a integra optiunea de Facebook Live cu cel mai recent joc al lor – Overwatch. Acest lucru permite utilizatorilor sa gaseasca pe News Feed prieteni care folosesc interfata Facebook Live pentru a difuza live jocul catre prieteni, sa distribuie continut legat de acesta si sa comenteze pe joc in timp real.
Ambalaje care incarca telefoane mobile
Pentru a promova meniul sau 5 in 1 in India, lantul de restaurante KFC a lansat o cutie care contine, pe langa meniul normal de mancare, un cablu si o statie de incarcare pentru telefoanele mobile. Cutia a fost numita „Watt a Box”, are doua porturi USB si poate incarca atat telefoanele cu Android, cat si cu iOS.
Incaltamintea inteligenta inlocuieste accesoriile de fitness
Lenovo a prezentat recent incaltarile sport inteligente ce pot inlocui accesoriile de fitness. Acestea numara pasii facuti, timpul petrecut la alergare, caloriile arse si pulsul, fiind conectate la o aplicatie care analizeaza si vizualizeaza datele utilizatorului. De asemenea, pe lateralul acestora exista un mic display care afiseaza starea de spirit a purtatorului cu ajutorul emoticoanelor.
Card bancar impermeabil cu plata contactless
Erste Bank din Austria a creat un card bancar compact, de mici dimensiuni, dotat cu NFC, care poate fi folosit ca un abtibild sau inserat intr-o bratara de cauciuc. Acest lucru permite utilizatorului sa realizeze tranzactii doar prin atingerea terminalelor de plata cu incheietura si sa retraga bani de la bancomatele dotate cu NFC, fara a fi nevoie sa introduca cardul.
Dar lucrurile nu se opresc aici, companiile au lansat si diverse dispozitive menite sa faca interactiunea cu clientii si mai atractiva. Spre exemplu, un magazin a creat un dispozitiv care descopera cati oamenii din magazin sunt si fani pe Facebook. Dispozitivul numit „fbox” este o cutiuta care afiseaza numarul de clienti aflati in magazin care urmaresc pagina de Facebook a acestuia. Utilizatorii se pot conecta la dispozitiv prin Wi-Fi.
Moneda virtuala Bitcoin a intrat si ea pe piata iar multi comercianti sau prestatori de servicii le ofera clientilor sai posibilitatea de a achita cu moneda virutala. Schani Vienna Hotel este primul hotel din Austria care permite clientilor sa plateasca folosind moneda virtuala Bitcoin.
Marca de inghetata Langnese a dezvoltat o pereche de inele care se pot conecta la o aplicatie folosind tehnologia NFC. Utilizatorii decid ce vor urmari impreuna, iar serialul este rulat doar atunci cand cele doua inele se afla in apropiere unul de celalalt.