Amazon lucrează la un serviciu de streaming care va transmite titluri din cloud direct pe dispozitive, astfel încât să puteți juca fără a le instala, sau chiar să dețineți un dispozitiv puternic pentru a le rula.
Serviciul va face ca Amazon să concureze cu Google, care testează în prezent serviciul Project Stream in SUA, precum și Microsoft, care își construiește propria platformă, producătorul de hardware Nvidia și editorul Electronic Arts. Serviciul PlayStation Now al Sony este deja disponibil și le cere jucătorilor 99,99 dolari pe an pentru accesarea a peste 700 de jocuri.
Decizia are sens pentru Amazon, care isi doreste să intre în această arenă, deoarece este cel mai mare furnizor de servicii de cloud computing de pe planetă – înaintea Google și Microsoft – și poate, prin urmare, să construiască cu ușurință infrastructura necesară pentru a sprijini un serviciu exigent de streaming pentru utilizatorii din întreaga lume.
O serie de astfel de platforme au fost construite, testate și închise în ultimii ani, în principal datorită cererii scăzute și a performanței nesatisfăcătoare.
Ideea este că serviciul se va ocupa de toate computerele performante necesare pentru a rula jocuri grafice cu intensitate în cloud și apoi le va transmite în flux pe computerul dvs. sau pe dispozitivul mobil, astfel încât experiența dvs. să nu se distingă de rularea acestor titluri pe un sistem de jocuri high-end. Cu îmbunătățiri în rețelele de bandă largă în ultimii ani, acest lucru este acum mult mai ușor de realizat decât înainte, iar problemele precum întârzierea și latența nu sunt la fel de greu de rezolvat ca la începutul anului 2010.
Va fi interesant să vedem cum jocurile in cloud vor afecta afacerea magazinelor de jocuri existente. Majoritatea editorilor și dezvoltatorilor independenți se bazează pe faptul că clienții achiziționează jocuri în mod direct de la magazinele online cum ar fi Steam, EA Origin și UPlay pentru venituri. In prezent noul magazin de jocuri Epic – caruia încă ii lipsesc multe aspecte esențiale, inclusiv asistență pentru clienți și recenzii de la utilizatori – a reușit să-i atragă pe unii distribuitori de la concurență oferind condiții mai bune de partajare a veniturilor.
Apare de asemenea si intrebarea ce se poate întâmpla atunci când jucătorii dvs. nu vor să cumpere – ci doar să transmită stream – jocurile dvs.?
Noțiunea de a îmbunătăți consola sau computerul numai pentru a obtine o performanța grafică mai buna pare a fi veche și obositoare, în special atunci când devine din ce în ce mai ușor să oferiți biblioteci masive de alte tipuri de divertisment pe internet. Asadar revoluția jocurilor in cloud este binevenita.