Microsoft, Nintendo, Ubisoft și alți jucători importanți din industria jocurilor au confirmat cu toții că nu vor avea nicio prezență la show-ul E3 2023. Acum evenimentul în sine nu va avea loc deloc, E3 fiind oficial anulat.
Potrivit IGN, Asociația de Software de Divertisment a început să notifice membrii că, în timp ce spectacolul „rămâne un eveniment și o marcă iubită”, planurile pentru E3 2023 „pur și simplu nu au strâns interesul susținut necesar pentru a-l executa într-un mod care să prezinte dimensiune, putere și impact asupra industriei noastre.”
ESA a confirmat anularea pe Twitter și a emis o declarație din partea vicepreședintelui global pentru jocuri ReedPop, Kyle Marsden-Kish:
Aceasta a fost o decizie dificilă din cauza întregului efort pe care noi și partenerii noștri îl depunem pentru ca acest eveniment să aibă loc, dar a trebuit să facem ceea ce este potrivit pentru industrie și ceea ce este potrivit pentru E3. Apreciem și înțelegem că companiile interesate nu ar avea pregătite demonstrații care pot fi jucate și că provocările legate de resurse au făcut ca participarea la E3 în această vară să fie un obstacol pe care nu l-au putut depăși. Pentru cei care s-au angajat la E3 2023, ne pare rău că nu putem pune în scenă show-ul pe care îl meritați și la care v-ați așteptat de la experiențele evenimentului, ReedPop.
Vorbind cu GamesIndustry, președintele și CEO-ul ESA, Stanley Pierre-Louis, a detaliat, explicând că pandemia de COVID a schimbat „cronologia dezvoltării jocurilor” pentru mai multe companii din industria jocurilor, explicând probabil de ce Marsden-Kish a deplâns lipsa demo-urilor care ar putea fi jucate la E3 și care nu putea fii gata la timp pentru spectacol. Pierre-Louis se referă, de asemenea, la planurile de marketing ale companiilor de jocuri, precum și dorința mărcilor de a experimenta mai multe evenimente digitale, spre deosebire de cele în persoană.
Cât despre dacă vom vedea un alt E3 într-o zi în viitor, președintele ESA nu a fost pregătit să spună. „Ne angajăm să oferim o platformă industrială pentru marketing și reuniuni, dar vrem să ne asigurăm că găsim acel echilibru potrivit care să răspundă nevoilor industriei”, a spus el pentru GamesIndustry. „E3 va itera pentru a ne asigura că satisface nevoile companiilor care doresc să comercializeze pe această platformă globală. Asta înseamnă că va repeta modul în care oamenii se implică în E3. Vrem să satisfacem nevoile jucătorilor care consideră aceasta ca pe o platformă importantă și asta este va evolua în timp.”
Evenimentul trebuia să se desfășoare între 13 și 16 iunie în Los Angeles și ar fi fost primul eveniment E3 în persoană din 2019.
Deși evenimentul a fost anulat, probabil că vor fi încă o mulțime de știri despre jocuri video de așteptat în iunie: Ubisoft a anunțat anterior că își va găzdui propriul eveniment cam în același timp, iar Nintendo și PlayStation organizează de obicei evenimente digitale ale lor în iunie. Microsoft s-a angajat anterior să facă parte din emisiunea digitală E3 și ar putea avea în continuare anunțuri, în ciuda lipsei unui eveniment E3 în sine. Și, desigur, există întotdeauna Summer Game Fest al lui Geoff Keighley pe 8 iunie la Los Angeles, deși fără concurență.