Intel pune Project Endgame în așteptare, în semn că dezvoltarea misteriosului serviciu de jocuri în cloud s-ar putea termina.
Compania a menționat pauza pe Twitter când un utilizator a cerut o actualizare de stare. Ca răspuns, contul oficial de grafică Intel a postat pe Twitter: „Eforturile noastre Project Endgame sunt în așteptare. Nu avem actualizări de distribuit în acest moment”.
Un purtător de cuvânt al Intel a spus același lucru pentru PCMag. Project Endgame ar fi trebuit să fie disponibil cândva anul trecut, dar producătorul de cipuri s-a gândit la soarta serviciului cloud.
Inițial, am crezut că Project Endgame ar putea fi similar cu GeForce Now de la Nvidia, permițând utilizatorilor să transmită jocuri pe laptopuri sau smartphone-uri dintr-un centru de date echipat cu GPU Intel Arc. Dar, în mai 2022, fostul șef de grafică al Intel, Raja Koduri, a demonstrat proiectul, arătând că ar putea permite unui laptop să extragă resurse GPU suplimentare din computerele din jur sau din cloud pentru a rula tot felul de software.
Mai exact, în demonstrație, Koduri a pornit o aplicație numită „Continual Compute”. Laptopul său a putut rula apoi un joc bazat pe Unreal Engine 5, The Matrix Awakens, utilizând GPU-uri din alte surse. Rezultatul a făcut ca jocul să meargă fără probleme, fără nicio bâlbâială de frame-rate.
Cum a intenționat Intel să transforme Project Endgame în realitate a rămas nespus. Dar la acea vreme, Koduri a spus că serviciul ar putea alimenta software-ul în stil metavers VR pe orice hardware. Singura problemă este că Koduri a părăsit Intel de atunci pentru a se concentra pe un nou startup.
De asemenea, piața s-a îndepărtat de la metavers la IA generativă. Prin urmare, este posibil ca Intel să fi decis să întrerupă proiectul având în vedere că compania se confruntă deja cu lupte financiare, care au dus la disponibilizări ale angajaților.