LinkedIn, platforma de socializare deținută de Microsoft, și-a făcut un nume în primul rând ca platformă pentru persoanele care doresc să relaționeze și să acumuleze cunoștințe în scopuri profesionale și pentru recrutare – o activitate care are acum peste 1 miliard de utilizatori. Acum, pentru a spori timpul pe care oamenii îl petrec pe platformă, compania pătrunde într-un domeniu cu totul nou: jocurile.
TechCrunch a aflat și a confirmat că LinkedIn lucrează la o nouă experiență de jocuri. Rețeaua de socializare va face acest lucru exploatând același val de puzzle-mania care a ajutat jocuri simple precum Wordle să obțină un succes viral și milioane de jucători. Trei eforturi timpurii sunt jocuri numite „Queens”, „Inference” și „Crossclimb”.
Cercetătorii de aplicații au început să găsească coduri care indică activitatea pe care o desfășoară LinkedIn. Unul dintre ei, Nima Owji, a declarat că o idee pe care LinkedIn pare să o experimenteze implică faptul că scorurile jucătorilor sunt organizate în funcție de locurile de muncă, iar companiile sunt „clasate” în funcție de aceste scoruri.
Un purtător de cuvânt al LinkedIn a confirmat că lucrează la jocuri, dar a spus că nu există deocamdată o dată de lansare.
„Ne jucăm cu adăugarea de jocuri bazate pe puzzle în cadrul experienței LinkedIn pentru a debloca un pic de distracție, pentru a aprofunda relațiile și, sperăm, pentru a declanșa oportunitatea unor conversații”, a declarat purtătorul de cuvânt într-un mesaj pentru TechCrunch. „Rămâneți pe fază pentru mai multe!”
Purtătorul de cuvânt a adăugat că imaginile împărtășite de cercetătorul de pe X nu sunt cele mai recente versiuni.
Microsoft, proprietarul LinkedIn, este un colos al jocurilor. Afacerea sa de jocuri – care include Xbox, Activision Blizzard și ZeniMax – a adus venituri de 7,1 miliarde de dolari în ultimul trimestru, depășind pentru prima dată veniturile din Windows.
Purtătorul de cuvânt al LinkedIn a refuzat să spună cum și dacă Microsoft este implicată în proiectul de gaming de la LinkedIn.
Jocurile se numără în mod regulat printre cele mai populare aplicații pentru telefoane mobile și PC-uri – atât din punct de vedere al veniturilor, cât și al implicării -, iar jocurile casual bazate pe puzzle-uri a fost una dintre cele mai populare categorii din acest spațiu în rândul utilizatorilor de telefoane mobile. Platformele care nu sunt de jocuri au profitat de mult timp de aceste fapte pentru a-și spori propriul trafic – probabil o tendință care a precedat internetul, dacă ne gândim la popularitatea rebusurilor și a altor puzzle-uri din ziare și reviste.
The New York Times, care a achiziționat în 2022 succesul viral Wordle, a declarat la sfârșitul anului trecut că milioane de oameni continuă să joace jocul, care acum face parte dintr-o platformă mai mare de puzzle-uri și jocuri online dezvoltate de ziar.
Alții care s-au dublat în materie de jocuri au înregistrat rezultate mixte. Facebook, cea mai mare rețea socială din lume, a fost un motor important al jocurilor sociale de-a lungul anilor. Dar în 2022 a închis aplicația sa de jocuri de sine stătătoare, pe fondul unui declin al utilizării: în prezent, se concentrează mult mai mult pe experiențele de realitate mixtă și pe afacerea Meta Quest.
De-a lungul anilor, LinkedIn a încercat o serie de caracteristici noi diferite de-a lungul anilor pentru a stimula modul în care și cât de mult își folosesc oamenii platforma, strategia fiind probabil cel mai bine descrisă astfel: „cum putem să luăm cele mai populare instrumente pe care oamenii le folosesc în acest moment și să le facem relevante pentru publicul LinkedIn și să ne concentrăm pe lumea muncii?”.
Acestea au variat de la eforturi în domeniul educației online și al dezvoltării profesionale, până la o operațiune de publicare și știri, aducând mai multe instrumente video și curtând creatorii și influencerii.