Microsoft a cumpărat ZeniMax și Bethesda pentru 7,5 miliarde de dolari, ceea ce înseamnă că tocmai a adăugat în portfoliul său unele dintre cele mai mari jocuri și producători de jocuri. Ce înseamnă acest lucru pentru milioanele de jucători care se pregătesc pentru următoarea generație de lansări de console?
Cele două companii au anunțat achiziția în această dimineață. În caz că nu știți, acest lucru pune în mâinile Microsoft nume celebre precum Bethesda Game Studios, id Software și Arkane. Big M sigur că nu s-a sfiit de succesul său, spunând în anunțul său: „Acestea sunt echipele responsabile de francize precum The Elder Scrolls, Fallout, Wolfenstein, DOOM, Dishonored, Prey, Quake, Starfield și multe altele”.
Aces preț este unul dintre cele mai mari achiziții din industria jocurilor de noroc vreodată. Pentru context, 7,5 miliarde de dolari este de trei ori mai mare decât cea plătită de Microsoft pentru dezvoltatorul Minecraft Mojang. Nu este o coincidență că acest lucru a fost dezvăluit chiar înainte ca precomenzile pentru consolele Xbox Series să intre în funcțiune. O achiziție de această magnitudine este cu siguranță genul de lucruri care mișcă piața de console. Având în vedere că seria Xbox a primit o lovitură când Halo: Infinite a fost întârziat, este posibil ca această veste să o stârnească din nou rumoare.
Până în prezent, atât Bethesda, cât și Microsoft au evitat delicat întrebarea de un milion de dolari (sau, mai exact, de șapte miliarde de dolari): aceea dacă jocurile Bethesda vor fi exclusive pentru Xbox în viitor. Bethesda s-a angajat să lanseze viitoarele jocuri Deathloop și Ghostwire: Tokyo ca exclusivități temporizate pe PlayStation 5, iar șeful Xbox, Phil Spencer, a declarat celor de la Bloomberg că intenționează să onoreze acest angajament. În ceea ce privește orice alt joc – cum ar fi The Elder Scrolls 6 sau Starfield- – vor fi pe alte console „de la caz la caz”.
Cea mai probabil partea care beneficiază de acest acord sunt abonații Xbox Game Pass. Rămâne de văzut dacă viitoarele jocuri Bethesda vor fi exclusiv pentru consolă, dar cu siguranță s-ar putea să fie așa, în cel mai bun caz, exclusiv pentru Game Pass. Dar, în cel mai rău caz, jucătorii PlayStation ar putea pierde unele dintre jocurile viitoare ale Bethesda – probabil exact ceea ce dorește Microsoft să ia în considerare: potențialii cumpărători atunci când decid care dintre consolele de generație următoare o doresc.
Acestea fiind spuse, există unele indicații că celor de la Bethesda li se va permite să rămână agnostici. Todd Howard, director Bethesda, a spus într-o postare pe site-ul Bethesda că cele două companii cred că toată lumea ar trebui să poată juca indiferent de dispozitivul pe care îl folosesc:
Împărtășim o credință profundă în puterea fundamentală a jocurilor, în capacitatea lor de a se conecta, de a împuternici și aduce bucurie. Avem credința pe care ar trebui să o aducem tuturor – indiferent de cine ești, unde trăiești sau la ce joci. Indiferent de dimensiunea ecranului, de controler sau de capacitatea dvs. de a utiliza chiar unul.
Bethesda