Phil Spencer, șeful diviziei de gaming de la Microsoft, a declarat recent că nu există „linii roșii” care să împiedice lansarea jocurilor Xbox și pe alte platforme, inclusiv PlayStation. Această deschidere vine după ce Microsoft a adus deja jocuri precum Hi-Fi Rush, Grounded, Pentiment și Sea of Thieves pe PS5 și Nintendo Switch.
Într-un interviu pentru Bloomberg, Spencer a menționat: „Cred că direcția în care ne îndreptăm este cea corectă. Conceptul de platforme deschise, unde utilizatorii și creatorii au mai multe opțiuni, câștigă teren.” El a subliniat că este mulțumit de începutul acestui plan multiplatform și că Microsoft dorește să facă „mai multe în acest sens”. Totuși, Spencer a evitat să confirme anumite titluri specifice care ar putea urma acest parcurs.
Chiar dacă Microsoft explorează posibilitatea de a lansa titluri majore pe mai multe platforme, unele jocuri vor rămâne temporar exclusive pentru Xbox. Un exemplu este următorul titlu de acțiune al Bethesda, care va fi lansat pe 9 decembrie pentru Xbox Series X, Series S și PC, urmând să ajungă pe PS5 abia în primăvara lui 2025. Spencer a explicat această strategie ca fiind o decizie de afaceri.
„Anul trecut am lansat patru jocuri, două pe Switch și patru pe PlayStation, și am spus că vom învăța din această experiență. Acum, am văzut că numărul jucătorilor pe consolele Xbox este la cel mai ridicat nivel din ultimii ani, iar francizele noastre sunt mai puternice ca niciodată,” a adăugat Spencer.
Lansarea multiplatform, inclusiv pentru viitorul joc Indiana Jones and the Great Circle, demonstrează abordarea flexibilă a Microsoft, orientată spre extinderea accesibilității jocurilor sale pe mai multe platforme.