Dupa succesul inregistrat cu Pokemon Go cei de la Nintendo au anuntat in luna septembrie lansarea oficiala pe platformele mobile a lui Super Mario Run.
Compania japoneza se astepta un val de descarcari si venituri pe masaura, bazandu-se pe succesul pe care personajele Mario si Luigi le-au avut in anii 90. Dezvoltat in mod independent, Super Mario Run a fost lansat initial pe platforma iOS in magazinul Appstore. In doar prima zi de la lansare, Super Mario Run a inregistrat peste 3 milioane de descarcari.
Din pacate, desi este disponibil in mod gratuit pentru download, Super Mario Run nu ofera acces decat la 3 niveluri si la cateva curse impotriva altor utilizatori. Pentru a putea juca toate nivelurile, Nintendo solicita plata a 10 dolari/euro iar lucrurile nu par incantatoare. Utilizatorii primesc acces la 6 lumi si 4 niveluri, iar accesul la primele 3 lumi, in mod gratuit a aratat ca este extrem de probabil ca jucatorii sa termine foarte repede jocul. Personajul Mario alearga singur si chiar se fereste de unul singur de unii inamici, spre deosebire de jocul clasic unde trebuia sa se fereasca. Cu alte cuvinte, jocul pare a fi extrem de usor, iar gameplay-ul ar putea fi terminat in doar cateva ore.
Pe langa aventura clasica, cu banii adunati in fiecare nivel, jucatorii isi pot creea un mic sat in care sunt gazduiti omuleti adunati in urma unor curse impotriva altor jucatori.
Pe langa faptul ca Nintendo pare ca cere 10 euro pentru 24 de niveluri, oamenii sunt nemultumiti ca numai primele doua niveluri sunt gratuite, plus ca jocul consuma foarte mult trafic de net (intre 25 si 70 MB/ora), ceea ce inseamna 1,5 GB/luna pentru cei care joaca mult timp pe conexiuea de date.
Ramane asadar intrebarea daca merita sau nu sa platiti 10 euro pentru experienta Mario Run. Pentru a va convinge daca merita sau nu sa cheltuiti suma puteti incerca versiunea demo, disponibila gratuit ce poate fi descarcata de pe AppStore.