Sony ar putea micșora decalajul dintre lansările exclusivităților sale de pe PlayStation și portările pe PC. Președintele companiei, Hiroki Totoki, a sugerat într-o sesiune de întrebări și răspunsuri din cadrul apelului post-câștiguri de miercuri (via VGC) că dorește ca PlayStation să fie „agresiv în îmbunătățirea performanței noastre de marjă”, cu jocuri „multi-platformă” având un rol semnificativ. A clarificat în discuție că prin „multi-platformă” se referă la PlayStation și PC, nu la Xbox sau Switch.
Când a fost întrebat despre faptul că profiturile Sony nu țin pasul cu creșterea veniturilor brute, el a menționat că hardware-ul și jocurile first-party sunt două zone de focalizare. A subliniat că reducerea costurilor hardware în această generație de console a fost „dificil de obținut”, sugerând că nu vom vedea reduceri permanente de preț pentru console.
„Personal, cred că există oportunități de îmbunătățire a marjei, așa că aș dori să fim agresivi în îmbunătățirea performanței noastre de marjă”, a continuat el. Totoki a sugerat că o modalitate de a ajunge acolo este să valorifice mai mult titlurile sale de la PlayStation Studios (adesea aclamate de critică și de succes comercial), cum ar fi Marvel’s Spider-Man 2 și God of War: Ragnarok.
„În trecut, am vrut să popularizăm consolele, iar scopul principal al unui titlu first-party era să facă consola populară”, a declarat Totoki în sesiunea de întrebări și răspunsuri. „Acest lucru este adevărat, dar există o sinergie în asta, astfel că, dacă aveți conținut first-party puternic — nu numai pe consola noastră, ci și pe alte platforme, cum ar fi computerele — un first-party [joc] poate să crească cu o platformă multiplă și asta poate ajuta la îmbunătățirea profitului operațional, așa că acesta este un alt aspect asupra căruia dorim să lucrăm în mod proactiv.”
Este o schimbare clară față de gândirea lui Herman Hulst, șeful PlayStation Studios, în 2022. A declarat atunci că gamerii de pe PC ar trebui să aștepte „cel puțin un an” înainte de a vedea jocuri first-party PlayStation (cu excepția titlurilor live service) pe computerele lor. God of War (2018) și primul Marvel’s Spider-Man au avut aproximativ patru ani între lansările lor pe PS4 și PC. Spin-off-ul Miles Morales al acestuia a avut un interval de aproximativ doi ani.
Pe 8 februarie, Sony a lansat Helldivers 2 simultan pe PS5 și Windows. VGC menționează că jocul a condus la cel mai mare număr de jucători simultani pe Steam pentru PlayStation Studios – depășind God of War (2018), The Last of Us Part I și Horizon Zero Dawn. Helldivers 2 a fost dezvoltat de Arrowhead Games, iar Sony Interactive Entertainment l-a publicat.
Nu este clar dacă Totoki a vrut să spună că ne putem aștepta ca viitoarele titluri PlayStation precum viitorul joc Wolverine sau franșele populare Spider-Man, God of War sau diversele franșe Naughty Dog să apară pe PC în aceeași zi cu consola. Dar o schimbare de strategie este în curs, și Totoki va avea levierul necesar pentru a pune planul în aplicare: el preia funcția de CEO interimar al Sony Interactive Entertainment în aprilie, înlocuindu-l pe Jim Ryan.