Sony a anunțat că a vândut 65,5 milioane de console PlayStation 5 până la sfârșitul trimestrului al doilea din 2024.
Deși vânzările de console au scăzut cu 1,1 milioane de unități față de aceeași perioadă a anului trecut (și cu 2 milioane de unități în 2024), această scădere a fost compensată prin creșterea vânzărilor de jocuri, care au atins 77,7 milioane de unități — o creștere de 14,9% față de T2 2023. Numărul utilizatorilor activi lunar pe PlayStation Network a rămas la 116 milioane, chiar și în urma unei creșteri semnificative a prețurilor din anul precedent.
Rezultatul final? Veniturile Sony au crescut cu 9%, iar profitul operațional a înregistrat o creștere impresionantă de 73%, ajungând la 445,1 miliarde de yeni (2,91 miliarde de dolari). Cu un nou model de PS5 Pro, mai scump și probabil mai profitabil, disponibil înainte de Crăciun, Sony este optimistă cu privire la restul anului și și-a ajustat pozitiv prognoza de venituri.
O mare parte din succesul vânzărilor de jocuri poate fi atribuit acțiunii RPG Black Myth: Wukong, care ar fi vândut 20 de milioane de unități în T2 (inclusiv versiunea pentru PC). Un alt titlu de succes a fost Astro Bot, care arată impactul jocurilor populare asupra vânzărilor de console.
Sony mai are două trimestre rămase în anul său fiscal, care se va încheia pe 31 martie. Printre titlurile așteptate până atunci se numără Assassin’s Creed Shadow și Monster Hunter Wilds, ambele programate pentru lansare în februarie 2025.
Totuși, anul fiscal 2025 ar putea fi unul spectaculos pentru Sony, cu titluri mult așteptate precum Ghost of Yotei, Death Stranding 2, DOOM: The Dark Ages și Grand Theft Auto VI, programate pentru lansare mai târziu în cursul anului viitor.
Cu PS5 Pro pregătit pentru piață și o linie de jocuri foarte așteptate, Sony pare bine poziționată pentru un an fiscal de succes.