Brendan Greene, creatorul renumitului PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG) și pionier al genului battle royale, și-a concentrat atenția pe o nouă etapă în cariera sa de dezvoltator de jocuri. După ce a părăsit publisher-ul PUBG în 2021, Greene a lansat studioul PlayerUnknown Productions, iar acum avem o imagine mai clară asupra planurilor ambițioase ale companiei.
O strategie bazată pe trei jocuri
PlayerUnknown Productions și-a dezvăluit un plan îndrăzneț, axat pe trei jocuri distincte. Iată detaliile:
1. Prologue: Go Wayback!
- Gen: Joc open-world de supraviețuire, single-player.
- Tehnologie: Folosește tehnologia proprie de generare de teren bazată pe machine learning, promițând milioane de hărți unice.
- Descriere: Jocul oferă o experiență emergentă, într-un mediu vast, generat procedural, cu un accent puternic pe vizualuri impresionante.
- Disponibilitate: Jocul poate fi deja adăugat pe lista de dorințe pe Steam, iar lansarea în early access este planificată pentru prima jumătate a anului viitor, după o serie de teste publice.
2. Preface: Undiscovered World
- Tip: Demo tehnic gratuit, disponibil pentru descărcare acum.
- Scop: Demonstrează capacitățile motorului grafic propriu, Melba, care generează în timp real o lume la scară planetară.
- Caracteristici: Jucătorii pot explora această planetă digitală, care este descrisă drept „încă goală”, dar feedback-ul utilizatorilor va contribui la dezvoltarea sa ulterioară.
- Semnificație: Preface servește ca o platformă de testare pentru perfecționarea motorului Melba, esențial pentru proiectele viitoare ale studioului.
3. Artemis
- Gen: Experiență sandbox multiplayer masivă.
- Stadiu: În faza inițială de dezvoltare.
- Viziune: Greene descrie Artemis ca o experiență multiplayer vastă și imersivă. Dezvoltarea sa va beneficia de progresele tehnologice și lecțiile învățate din Prologue și Preface.
Motorul Melba: O componentă esențială
Motorul grafic Melba, dezvoltat intern de PlayerUnknown Productions, este un pilon central al viziunii studioului. Tehnologia sa de generare dinamică a terenului în timp real este crucială pentru crearea unor lumi vaste și interactive. Lansarea demo-ului Preface are ca scop colectarea de feedback valoros pentru a îmbunătăți această tehnologie.
Viziunea pentru viitor
Brendan Greene adoptă o abordare care pune accent pe inovație și rezolvarea progresivă a provocărilor tehnologice. Studioul își propune să abordeze „provocările tehnice critice” prin fiecare joc, deschizând calea pentru obiectivul final: Artemis.
Deși detaliile despre gameplay-ul acestor proiecte sunt încă limitate, tehnologia inovatoare care le susține demonstrează un angajament puternic de a depăși limitele dezvoltării jocurilor. Cu Prologue, Preface și, în cele din urmă, Artemis, PlayerUnknown Productions pare pregătit să aibă un impact semnificativ în industria gaming-ului.