Controversa recentă din jurul producției „Beast Games” a lui MrBeast a declanșat o dezbatere aprinsă despre condițiile de muncă în industria în creștere a producției digitale.
Acuzațiile legate de practici nesigure și exploatatoare pe platou au ridicat întrebări legate de lipsa de supraveghere și de absența procedurilor standard de operare, adesea întâlnite în producțiile de pe YouTube, comparativ cu Hollywoodul tradițional.
Pe măsură ce canalele de YouTube atrag din ce în ce mai multă atenție din partea publicului larg, unii din industria divertismentului digital cred că această creștere ar trebui să impună o supraveghere mai riguroasă.
În timpul filmărilor pentru „Beast Games”, MrBeast (pe numele său real, Jimmy Donaldson) s-a confruntat cu critici publice din cauza acuzațiilor că ar fi creat un mediu de lucru nesigur. Cel puțin cinci concurenți au susținut în septembrie că au fost „exploatați fără scrupule” în timp ce participau la competiție.
În Hollywood, Screen Actors Guild-American Federation of Television and Radio Artists (SAG-AFTRA) și International Alliance of Theatrical Stage Employees (IATSE) se asigură că există protecții pe platourile de filmare pentru membrii lor, cum ar fi impunerea pauzelor, evaluarea riscurilor și cerințele pentru coordonarea cascadoriilor sau a scenelor de intimitate.
„Sindicatele trebuie să abordeze noile media și să ajute la maturizarea lor”, a spus Scott Brown, un producător digital nominalizat la Emmy, care a lucrat anterior cu MrBeast.
Deși Brown crede că nu fiecare producție trebuie să folosească lucrători sindicalizați, el a menționat că, dacă creatorii de conținut de pe YouTube își doresc să colaboreze cu vedete mari, vor trebui să respecte regulile impuse de SAG și să devină platouri de filmare sindicalizate.
În timp ce industria divertismentului tradițional se recuperează încet după grevele SAG-AFTRA și Writers Guild of America (WGA) de anul trecut, producțiile digitale au oferit oportunități de muncă mai constante, deși adesea nesindicalizate.
„Recunosc că există mereu oportunități de îmbunătățire”, a scris Donaldson, afirmând că s-a întâlnit cu actorii și „a găsit soluții pentru a îmbunătăți lucruri precum un sistem de rezervare mai eficient, o comunicare mai puternică și ore de muncă și plăți mai consistente”.
Reprezentanții lui Mann (un alt colaborator menționat în producție) nu au răspuns la solicitările pentru comentarii.
Această situație scoate în evidență nevoia tot mai mare de standardizare și reglementare în industria producțiilor digitale, pe măsură ce devin tot mai mainstream și atrag un public și resurse similare celor din Hollywood.