PlayStation 5 este oficial cea mai profitabilă generație de console Sony de până acum, dar după mai bine de un deceniu de viață, PlayStation 4 reprezintă încă jumătate din baza de jucători.
În timpul prezentării Sony Game & Network Services Business Segment de ieri (29 mai), Hideaki Nishino – care tocmai a fost numit CEO al Platform Business Group al SIE – a împărtășit cele mai recente cifre ale companiei, unde i s-a confirmat faptul că, după aproape patru ani de la începerea ciclului său, veniturile PS5 aproape că au atins toate celelalte console la un loc (via VGC).
„După cum puteți vedea, baza de utilizatori PlayStation 5 a continuat să crească semnificativ, conducând la jumătate din numărul nostru de console active lunar”, a declarat Nishino. „În timp ce PlayStation 4 este încă o parte importantă a afacerii noastre, jucătorii noștri de PlayStation 5 sunt chiar mai implicați decât în generația anterioară și ne așteptăm ca aceste tendințe să continue.”
Potrivit prezentării, 97 de milioane de utilizatori alcătuiesc utilizatorii activi lunar ai PlayStation, PS4 ocupând exact jumătate din utilizatorii activi lunar, cu 49 de milioane de utilizatori.
În ceea ce privește implicarea, 2,4 miliarde de ore totale de joc au fost petrecute pe PS5, în timp ce 1,4 miliarde au fost petrecute pe PS4.
Din 2020, PS5 s-a vândut în 56 de milioane de unități și, potrivit Sony, utilizatorii de pe platformă cheltuiesc mai mulți bani (+176%) pe conținut adițional, +57% pe servicii și +34% pe periferice.
Cu toate acestea, utilizatorii cheltuiesc cu 12% mai puțini bani pe jocuri complete, în ciuda orelor de angajament ale PS5.