Acum zece ani, expansiunea Reaper of Souls a reinventat complet și a revitalizat Diablo III. Aceasta a remodelat numeroase aspecte ale jocului, consolidându-i fundația suficient de bine încât să rămână captivant chiar și după ce ar fi trebuit să își fi încheiat ciclul de viață.
În schimb, Diablo IV s-a dezvoltat într-un ritm diferit. Lansarea sa a decurs fără problemele tehnice care au afectat predecesorul său, dar, chiar și așa, jocul nu și-a atins pe deplin potențialul inițial. În recenzii, acest lucru a fost evident, iar mulți jucători, inclusiv eu, au simțit acest lucru în propriile lor experiențe de joc. După ce am terminat campania și am intrat în bucla de grinding, m-am plictisit rapid și mi-am abandonat personajul.
Dar, odată cu prima expansiune majoră, Vessel of Hatred, Diablo IV nu mai este același joc care a fost la lansare. Am petrecut ceva timp cu noul conținut din Vessel of Hatred și, pe lângă explorarea regiunii Nahantu, voi arunca o privire mai amplă asupra stării actuale a Diablo IV.
Vessel of Hatred aduce companioni și personalizare
Expansiunea Vessel of Hatred introduce o nouă regiune, Nahantu, și o nouă clasă, Spiritborn. Nahantu este o zonă de junglă, cu vegetație luxuriantă în unele părți și distrugere completă în altele. Practic, este o locație clasică Diablo IV. De asemenea, are mai multe puncte de interes pentru cei pasionați de istoria și mitologia jocului.
Spiritborn este o clasă complet nouă în universul Diablo și este o adiție fantastică. Această clasă se axează pe lupta de aproape, având abilități inspirate de patru Gardieni Spirituali: gorila, jaguarul, vulturul și centipedele. Fiecare Gardian aduce un set unic de abilități — gorila se concentrează pe apărare și lovituri grele, jaguarul oferă atacuri cu foc, vulturul folosește fulgere, iar centipedele utilizează otrava. Abilitățile supreme permit apariția efectivă a Gardianului Spiritual care luptă alături de tine, oferind momente extrem de satisfăcătoare în luptă.
Ce îmi place cel mai mult la clasa Spiritborn este flexibilitatea. Poți alege și combina abilități din toate cele patru Gardieni, ceea ce îți oferă libertatea de a-ți construi personajul așa cum dorești. Acest aspect face ca Spiritborn să fie o clasă foarte versatilă, iar sistemul specific Spirit Hall îți permite să obții beneficii din obiectele legendare și unice fără să-ți refaci complet arborele de talente.
Den-ul: Companioni în luptă
O altă adăugire importantă în Vessel of Hatred este Den, un grup de mercenari care pot fi alături de tine în misiuni. Pentru jucătorii solo, acești mercenari funcționează ca companionii din Diablo III — poți alege unul care să te urmeze și să te ajute în bătălii. Fiecare mercenar are un mini-arbore de abilități care poate fi personalizat în funcție de stilul tău de joc. Un mecanism secundar, numit Reinforcement, îți permite să accesezi abilitățile companionilor chiar dacă nu îi ai echipați activ.
Combinarea acestor abilități cu ale tale oferă o mulțime de posibilități interesante în luptă. De exemplu, poți să atragi inamicii într-un loc folosind un atac de vultur și apoi arcașul tău să lanseze o grenadă incendiară pentru a-i distruge. Combinările sunt aproape nelimitate și ușor de schimbat oricând.
Deși Den nu este un sistem de joc foarte complex, oferă o oportunitate suplimentară de personalizare a experienței tale, iar asta este exact ce face ca un joc Diablo să strălucească. Chiar și fără să îmi schimb aspectul personajului, în scurt timp am început să mă atașez de clasa Spiritborn, care a devenit o călătorie personalizată pentru mine și tovarășii mei.
O conexiune mai profundă cu lumea jocului
Sanctuary este un loc întunecat și apăsător. Chiar și atunci când joc Diablo IV alături de alți jucători, atmosfera creează sentimentul că suntem împotriva întregii lumi. Însă, Vessel of Hatred reușește să schimbe acest sentiment și să te facă să te simți mai conectat. Este vorba despre povestea din spatele acestei expansiuni, unde Neyrelle alege să poarte o povară imposibilă pentru tine și luptă cu toate forțele pentru a reuși.
Chiar și pentru jucătorii solo, prezența Den-ului și sentimentul că cineva îți acoperă spatele în luptă schimbă experiența. Chiar și atunci când te lupți cu cei mai puternici inamici, nu te simți niciodată complet singur.
Îmbunătățiri aduse pe parcursul unui an
Există și alte funcționalități importante care vin odată cu Vessel of Hatred, cum ar fi revenirea Runewords, inspirată din Diablo II, și un nou echipament puternic de vânat. Dar toate aceste îmbunătățiri sunt rezultatul unui an întreg de ajustări și revizuiri ale jocului de bază.
Sistemul de iteme a fost revizuit considerabil în Sezonul 4. Activități precum Helltide și Nightmare dungeons nu mai sunt limitate doar la cele mai ridicate niveluri de dificultate. Modificări simple, cum ar fi reorganizarea locațiilor comercianților, au îmbunătățit calitatea generală a jocului, făcându-l mai accesibil și mai plăcut pentru jucători.
Merită să te întorci în Sanctuary?
Pentru cei care sunt interesați de poveste, Vessel of Hatred este o continuare firească și captivantă a intrigii din jocul de bază. Pentru fanii înfocați, probabil deja ați petrecut ore întregi pe serverul de testare și aveți propriile opinii despre ceea ce urmează.
Dar pentru jucătorii ocazionali sau pentru cei care nu s-au mai conectat de la lupta finală cu Lilith, acum este un moment potrivit pentru a reveni în Diablo IV. Explorează noua poveste, încearcă clasa Spiritborn și descoperă ce are de oferit expansiunea Vessel of Hatred.
Diablo IV, odată cu această expansiune, demonstrează angajamentul Blizzard de a îmbunătăți constant jocul și de a face din el o experiență captivantă și plină de provocări.