E-mailurile interne dezvăluie că Microsoft intenționează să transmită în flux jocuri pentru PC către abonații Game Pass folosind servere Azure.
După cum raportează The Verge, e-mailurile din 2021 au fost dezvăluite ca parte a procesului dintre FTC și Microsoft pentru achiziția propusă a Activision Blizzard pentru 68,7 miliarde de dolari.
Primul e-mail este de la CEO-ul Microsoft, Satya Nadella, către Phil Spencer (șeful Xbox), Kareem Choudhry (șeful diviziei de jocuri în cloud a Microsoft) și Sarah Bond (șefa experienței creatorilor Xbox). A fost declanșat de Google, care ar putea transforma Stadia într-un serviciu cu etichetă albă, Nadella întrebând „Presupun că vom face același lucru pentru PC Game Pass – nu?”
Întrebarea sugerează că Microsoft intenționează să transmită în flux jocuri pentru PC, iar Spencer confirmă că acesta este cazul în răspunsul său, declarând: „Google are capacitatea de a-și refolosi hardware-ul Linux în cloud și da, pe măsură ce transmitem jocuri native pentru PC dintr-un SK, Azure GPU au mai multe scenarii de reutilizare pentru a recupera costurile.”
Choudhry confirmă, de asemenea, în șirul de e-mail, că streamingul de jocuri pentru PC este în lucru, spunând „Sarah [Bond] și cu mine, în parteneriat cu echipa lui Jason [Zander], conducem un SKU Azure adecvat… ca parte a unei serii care va servi cererea clienților pe care o vedem extern pentru IAAS și pentru a rula stiva noastră de streaming xCloud PC.”
Google a decis să închidă Stadia în ianuarie, dar este clar că Microsoft intenționează să introducă streaming de jocuri în Game Pass la un moment dat. Singura întrebare care rămâne este când anume intenționează să lanseze o astfel de caracteristică?
GeForce Now de la Nvidia demonstrează deja că un astfel de serviciu poate atrage zeci de milioane de abonați, iar Microsoft chiar a semnat un acord cu Nvidia pentru a aduce jocuri pentru PC și Xbox la GeForce Now timp de 10 ani.