Platforma de jocuri Roblox a prognozat miercuri o cifră de afaceri anuală peste estimări, după ce a depășit pentru prima dată cifra de 1 miliard de dolari în ceea ce privește cifra de afaceri trimestrială, datorită achizițiilor mai mari din jocuri în timpul sezonului de sărbători, ceea ce a dus la creșterea acțiunilor sale cu aproximativ 7%.
Într-un semn pozitiv pentru industria jocurilor, piața globală a jocurilor video este anticipată să crească cu 2,8% în acest an, deoarece se așteaptă la vânzări solide ale consolelor Microsoft, Xbox și Sony PlayStation 5, potrivit firmei de cercetare NewZoo.
Roblox a prognozat încasări anuale, generate de achizițiile în joc de monedă virtuală „Robux”, între 4,14 și 4,28 miliarde de dolari, peste estimarea de 4,03 miliarde de dolari, potrivit datelor LSEG.
„Acest lucru (rezultatele) evidențiază faptul că investițiile companiei dau roade și, în timp ce metaversul nu este în prim-plan, impulsul său se dezvoltă în spatele scenei”, a declarat Dave Mazza, director de strategie la Roundhill Investments, care oferă un fond legat de acțiunile Roblox.
Roblox a înregistrat o creștere a cheltuielilor pe platforma sa de jocuri online în timpul trimestrului de vacanță, când jucătorii au mai mult timp la dispoziție deoarece școlile și colegiile sunt închise.
Încasările nete pentru al patrulea trimestru au ajuns la 1,13 miliarde de dolari, atingând un nou record pentru companie și depășind estimarea de 1,08 miliarde de dolari.
Roblox a precizat că creșterea a rămas „puternic influențată de utilizatorii mai în vârstă”, cu vârsta de peste 13 ani.
„O îmbunătățire lentă și constantă a tehnologiei de bază a permis comunităților noastre de dezvoltatori să construiască lucruri mai bune… (ceea ce) a atras în mod natural un public mai în vârstă”, a declarat directorul financiar al Roblox, Michael Guthrie, subliniind încercarea Roblox de diversificare și îmbătrânire a bazei de jucători.