A durat mult mai mult decât se aștepta, dar Microsoft aduce în sfârșit suport pentru tastatură și mouse (KBM) pentru anumite titluri Xbox Cloud Gaming.
Prima dată am auzit că firma plănuia să facă acest lucru în martie 2022 și s-a sugerat că opțiunea ar putea fi disponibilă până în luna iunie a acelui an, dar, evident, acest lucru nu s-a întâmplat. Abia acum Microsoft a început să permită tesatorilor de pe ringul Alpha Skip-Ahead să verifice funcțiile KBM pe browserele web (Edge și Chrome) și pe aplicația Xbox PC. Funcția ar trebui să fie disponibilă pe scară mai largă în curând.
Pentru a încerca suportul KBM, va trebui să fiți abonat la Game Pass Ultimate (dacă nu doriți să o verificați pe Fortnite, care se poate juca complet gratuit prin intermediul Xbox Cloud Gaming).
De asemenea, va trebui să vă înscrieți în programul PC Gaming Preview. Dacă testați suportul KBM pe un browser web, mai este un pas – va trebui să activați funcțiile Preview pe browserul dvs. Pentru a face acest lucru, faceți clic pe imaginea dvs. de profil la xbox.com/play, selectați Settings (Setări) și apoi activați „Preview features” (Funcții de previzualizare).
Este posibil ca unele jocuri acceptate să mai afișeze la început elemente de controler pe ecran. S-ar putea să vi se ceară să apăsați A pentru a începe jocul sau ceva de genul acesta. Cu toate acestea, jocul ar trebui să treacă la interfața de utilizator KBM imediat ce mutați cursorul sau apăsați un buton. În cazul browserelor, KBM va funcționa numai atunci când jucați în modul ecran complet și ați făcut clic pe fluxul de joc pentru ca acesta să recunoască intrarea mouse-ului. Puteți ieși din utilizarea KBM apăsând F9 sau ținând apăsat butonul ESC pentru a părăsi modul ecran complet.
Primele titluri Xbox Cloud Gaming care vor beneficia de suport KBM sunt Fortnite (doar pentru browsere), Ark Survival Evolved, Sea of Thieves, Grounded, Halo Infinite, Atomic Heart, Sniper Elite 5, Deep Rock Galactic, High on Life, Zombie Army 4 Dead War, Gears Tactics, Pentiment, Doom 64 și Age of Empires 2. Există o problemă cunoscută pentru Atomic Heart în acest moment. Microsoft notează că există unele dificultăți în comutarea între un controler și KBM în timpul transmiterii acestui joc.
Aceasta este o actualizare binevenită, în special pentru cei care doresc să joace shootere de prima persoană cu o configurație KBM, dar nu au un PC cu suficient de multă forță pentru a rula jocurile actuale în mod nativ. Este un pas bun înainte și pentru accesibilitate. Tehnologia de jocuri în cloud de la Xbox este destul de solidă, dar sperăm că poate ține pasul cu jucătorii de Fortnite care pot construi structuri elaborate în nanosecunde.